-->

niedziela, 26 stycznia 2014

2 Czerwone Sesje w USA - Podsumowanie Tygodnia 4 2014


Witam,

W zeszłym tygodniu osiągnąłem wynik -1.06%. Skumulowany zysk od początku publikowania portfela to 4.21%. Wciąż próbuję przejść na grę bardziej średnioterminową więc zmiany portfela nie będą tak częste.W świetle ostatnich dwóch dni spadków jestem z siebie zadowolony, że pozbyłem się kilku nie do końca pewnych długich pozycji i zostałem tylko z walorami bardzo silnymi fundamentalnie.

Najważniejsze wydarzenia/fakty z ostatniego tygodnia:

  • Bezrobocie w UK spadło do 7.1% vs 7.4% raportowane miesiąc wcześniej. Rynek oczekiwał spadku do 7.3%. Jeżeli spojrzymy na te cyfry w ujęciu kwartalnym to mamy doczynienia z najszybszym spadkiem bezrobocia w ujęciu kwartalnym od 1997 roku, oraz mieliśmy drugi najlepszy wynik od 1971 roku. Na pewno nie mamy tu do czynienia z rynkiem niedźwiedzia.
  • Niemiecki PMI za styczeń 56.3 vs 54.3 w grudniu
  • PMI dla strefy Euro 53.9 w styczniu vs. 52.3 2 grudniu
  • Mieliśmy również bardzo dobre dane z rynku nieruchomości w UK. Więcej na ten temat możecie przeczytać w mojej notce <Tutaj>


Europa:
Kolejna seria mocnych danych potwierdza rynek byka na starym kontynencie. Jak pisałem np <Tutaj> kilka europejskich rynków wyrasta w tym roku na gwiazdy. Jeżeli korekta w USA będzie kontunuowana pociągnie to również za sobą Europę. Uważam jednak, że spadki nie będą tak głebokie jak w USA. W średnim terminie rynki europejskie wciąż powinny dać nieźle zarobić.

Ameryka:
W USA czwartkowa i piątkowa sejsa była bardzo czerwona. Nie dziwi mnie wyprzedaż, ale to że ten spadek odbył się tak szybko i nie było widać dosłownie żadnych kupujących to już tak. Po takich dwóch sesjach nie zdziwił bym się gdyby w poniedziałek przyszło odbicie. Czy będzie ono miało miejsce zobaczymy. Może okazać się, że pierwsze oznaki popytu zobaczymy dopiero na poziomie około 1779 czyli za około 1%.

Przypominam, że zostało jeszcze kilka dni na nadsyłanie propozycji na artykuł, który ukaże się w lutym w dziale pytania czytelników. Propozycje możecie przysyłać mailowo lub komentując artykuły na blogu.


Poniżej zamieszczam zrzut moich otwartych pozycji.



Podaj dalej, polub lub udostępnij artykuł na facebook’u. Wielkie dzięki!
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz