-->

wtorek, 19 listopada 2013

Szorcimy Twitter’a - Podsumowanie Tygodnia 46 2013

Dzisiejsze podsumowanie troszkę spóźnione, za co przepraszam. Cieszę się, że ciągle zaglądacie co mogę poznać po wielu pojedynczych wejściach w sobotę i niedzielę. Nie martwcie się wciąż gram na giełdzie. Jeszcze nie zbankrutowałem.  Powodem opóźnienia był wyjazd na  Rajdowe Mistrzostwa Świata -  Rajd Walii. Miałem wielka ochotę zobaczyć Kubice w akcji, ale niestety co rano rozbijał samochód i wypadał z trasy. Mimo wszystko wyjazd udany.

Jeżeli chodzi o wynik zeszłego tygodnia to zakończyłem go z symboliczną stratą -0.06%. Skumulowany wynik za ostatnie 34 tygodnie to 29.23%. Pierwszy raz zdarza mi się mieć 3 tygodnie pod rząd zakończone stratą. Z czego to wynika? Chyba za szybko posprzedawałem swoje longi i za szybko zacząłem oczekiwać zwały. A ta jakoś nie chce przyjść.

Wydarzeniem tygodnia:

Od zeszłego tygodnia można otwierać krótkie pozycje na Twitter’ze co też zrobiłem. Dlaczego? Debiut wyszedł im dużo lepiej niż Facebook’owi. I to jest dziwne, ponieważ Twitter jest co prawda prawdziwą siecią społeczną, ale ma jeszcze większe problemy niż Facebook w zarabianiu pieniędzy. Na razie moja krótka pozycja jest na minusie ale w momencie pisania tego tekstu (18/11/2013 17:35) Twitter spada na dzisiejszej sesji o 4.57%.

Europa:
Europa podobnie jak USA ustanawia nowe szczyty. Moje 2 ulubione rynki w tej chwili to Niemcy (DAX) i UK (FTSE). Chciałbym dokupić więcej spółek w Londynie, ale widmo korekty w USA mi w tym nie pomaga. Jeżeli USA zacznie iść w dół Europa również podaży tym śladem, chociaż uważam ze korekta w Europie nie będzie tak głęboka jak w USA.

Azja:
Japonia handluje dokładnie tak jak para walutowa Jen/Dolar. Dolar się umacnia to NIKKEY jest zielony. Dolar się osłabia to NIKKEY się wysprzedaje. Tu raczej musimy poczekać na jakieś bardziej zdecydowane ruchy z FED w sprawie redukcji skupu obligacji. Jeżeli chodzi o Chiny to najgorsze mamy chyba za sobą. Dno jest w trakcie formowania. Dziś własnie zaczęły się pokazywać pierwsze informacje z posiedzenia partii w Chinach. Myślę ze warto śledzić te doniesienia. Chińczycy wielokrotnie już udowodnili, że jeśli coś sobie postanowią to potrafią to osiągnąć.

Ameryka:
W USA nowe szczyty, ale co ważne mimo nowych szczytów VIX nie ustanawia nowych dołków. Zmienność rynku wciąż wysoka co może świadczyć o potencjalnym wyczerpaniu trendu rozpoczętego w listopadzie 2012. Jeżeli chodzi o rynek obligacji to rentowność 10 letnich papierów wciąż wysoka -  2.7%. Tu sytuacja jest bardzo niestabilna. Zobaczymy kto wygra prawa ekonomii czy FED? 30 letni trend wzrostowy na obligacjach może się w końcu niedługo odwrócić. Jeżeli to się stanie, to będzie lała się krew. Najlepszym zagraniem pod to byłyby pozycje krótkie na TLT i BEN.

Jak zwykle ponizej screen’y z mojego portfolio.






Podaj dalej, polub lub udostępnij artykuł na facebook’u. Wielkie dzięki!
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego dnia

4 komentarze:

  1. Jeśli to nie tajemnica powiedz ile przeznaczasz miesięcznie na inwestycje jeśli to nie tajemnica? Albo chociaż jaki to % z Twoich dochodów. Obecnie przymierzam się do startu mojego na giełdzie- oczywiście nie chciałbym "utopić"

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej na giełdę przeznaczam około 10% swoich dochodów. Tzn każdego miesiąca 10% swojej pensji wpłacam na rachunek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli to nie tajemnica, to powiedz ile w ciągu roku masz zysku z tych zainwestowanych pieniędzy?

      Usuń
  3. Witaj KrissCross. Tajemnicą to nie jest. Swoje wszystkie zyski pokazuję w cotygodniowych podsumowaniach. Znajdziesz tam wszystkie moje zyski i straty oraz skumulowany zysk. Zapraszam do lektury

    OdpowiedzUsuń